From Top World Intelligence Agencies

Translation

המוסד הוא אחד משירותי הביון הידוע לשמצה והיעיל ביותר. אין מקביל למדיניות החיסולים שלו באף סוכנות ביון אחרת בעולם.

Mossad

גורמים ישראלים רשמיים הכירו בארגון חיסולם של חמישה מדעני גרעין איראניים, כחלק מהמאמץ למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. רשויות איחוד האמירויות טעונות שצוות של 26 סוכני מוסד היו אחראיים להרג של מפקד צבאי בכיר של החמאס בחדר המלון שבדובאי בשנת 2010.

למוסד יכולות סייבר מגוונות. בשנות האלפיים, לפי הדיווחים, המודיעין הישראלי החדיר את וירוס ה-Stuxnet לתוך המחשבים של מתקני הגרעין האיראניים הגרם לצנטריפוגות במהירות גבוהה לכשל בתפקוד. הווירוס שהתגלה בשנת 2010, נוצר על ידי צוות ישראלי – אמריקאי משותף, על פי הוושינגטון פוסט.

באפריל 2018, הודיע ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, כי סוכנים ישראלים פרצו לארכיון של תוכנית הגרעין האיראנית של השנים 1993 עד 2003. גורמים ישראלים רשמיים מעריכים שהם השיגו כעשרים אחוז מכלל הארכיון. האוצר כולל כ-55,000 מסמכים וכ-55,000 קבצים על דיסקים – קבצים הכוללים תמונות וסרטונים בנוסף למסמכים. איראן הכחישה את ההכרזה.

שירות הביטחון הכללי של ישראל, המקביל ל-FBI האמריקאי, מכונה השב”כ. על פי נתוני ארגון “Human Rights Watch”, הרשויות הישראליות אוכפות “הגבלות חמורות ומפלות על זכויות האדם של הפלסטינים” ומסייעות ל”העברה בלתי חוקית של אזרחי ישראל להתנחלויות בגדה המערבית הכבושה.”

על פי נתוני עיתון “הארץ”, התקציב המשולב של שני השירותים בשנת 2017 היה 2.4 מיליארד דולר. ראש שירות המוסד, יוסי כנן, מונה לתפקיד בשנת 2016.

מקורות

From Top World Intelligence Agencies